Välkomna på ledsagarkurs!
Måndag den 10/4-2023 kl, 11-13.30

Nu har vi en ledsagarkurs för dig som ledsagar/stöttar elever i stallet och på lektion, tex som förälder, ledsagare eller assistent. Både för er som är nya och för er som vill lära er mer.
Målet med denna kurs är att Du ska bli tryggare i din roll som medhjälpare och kunna stötta personen i fråga bättre.
Vi uppmanar alla att gå denna kurs för att lektionerna ska bli säkrare och alla inblandade ska känna sig trygga och väl förberedda.

Vi rekommenderar verkligen att boendepersonal bör gå detta! Vill er boendepersonal ha en separat kurs hos oss? Hör av er till zofia@lunnaridklubb.se
Maila samma adress vid frågor om anmälan!

Kursen innefattar teoretisk och praktisk träning i:
• att göra iordning en häst inför ridlektion
• uppsittning, ridlektionsregler
• att leda häst på ridlektion
Fokus ligger på säkerhet och på att få eleverna mer delaktiga i stallet och under ridlektionerna, oavsett förutsättningar.
Att ha utbildade ledsagare innebär en ökad trygghet på många plan för både ridskolans hästar och personal, men framförallt för eleverna själva.

Pris: 150kr/person

Anmälan görs i Hippocrates, om ni behöver hjälp med anmälan – maila info@lunnaridklubb.se

Hoppas att vi ses!
Hälsningar Personalen, Lunna RK