Hur mycket vi än har saknat varandra här på GHRK så får vi inte kramas, vi lever fortfarande i en pandemi som tyvärr inte har avtagit. Under hösten och nu i början av vårterminen har vi haft ett beslut om att vi inte ska ha elever i stallet men från och med vecka 5 kommer vi att ändra på det.

Nya stallrutiner våren 2021 kring COVID-19

Från och med vecka 5, alltså med början måndagen den 1 februari, så välkomnar vi eleverna in i stallet igen, men med regler.

Reglerna/kraven vi har är:

• Endast en person per häst får gå in i stallet – alltså endast ryttaren eller medhjälparen som gör i ordning hästen. Om inte ryttaren/medhjälparen har möjlighet att fixa hästen själv – säg till personalen.
  • När man vistas i stallet ska man ha munskydd (eller visir om man inte har munskydd). Vi i personalen kommer ha munskydd eller visir när vi är nära våra elever.
  • Om din häst är ute på lektion och är färdig för ridning, vänta gärna utanför stallet. Var inte i stallet om du inte behöver.
  • MAX ETT SÄLLSKAP/EN ELEV MED MEDHJÄLPARE I SADELKAMMAREN SAMTIDIGT. Sadelkammaren är stor och rymlig men ser du att någon redan är där, vänta på att de gått ut innan du går in.
  •

Det är viktigt att dessa krav följs för att vi ska kunna ha öppet och ha en fungerande verksamhet trots pandemin. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
    Tack för er förståelse!
    Ta hand om varandra så ses vi hos hästarna på så mycket avstånd som det går.

Har ni några funderingar kring reglerna? Tveka inte! Hör av dig till personalen! 🙂

Med varma hälsningar från personalen på GHRK

Covid info. Bild från dhb.se/bildstod/bildstod-foreningsverksamhet/bildstodmaterial/pratkartor/

Bildstöd från dhb.se/bildstod/bildstod-foreningsverksamhet/bildstodmaterial/pratkartor/